Lode Lancksweerdt

• Geboortedatum:

13 augustus 1990

• Geboorteplaats:

Lode Lancksweerdt is doctoraatsonderzoeker aan de KU Leuven waar hij onderzoek verricht naar de financiële beslissingen en organisatiestructuur van vzw’s. Na zijn studies aan de UGent en Vlerick Business School werkte hij eerst in de privé als strategisch adviseur bij Management Consulting Leuven, om daarna terug de overstap te maken naar de academische wereld. Sinds 2007 is hij actief betrokken bij de jongerenvakantiedienst van de CM, Kazou, waar hij opeenvolgend animator, hoofdanimator, instructor en eerst regionaal en uiteindelijk Nationaal voorzitter van geworden is. In april 2018 werd Lode verkozen als Nationaal voorzitter waardoor hij meteen één van de jongste voorzitters is van een vzw met meer dan 40.000 deelnemers en zo'n 8.000 vrijwilligers. In Oostende is Lode nog steeds actief betrokken bij de diversiteitsvakantie met anderstaligen van Kazou in samenwerking met Samen Divers. Lode heeft ook ervaring in tal van andere verenigingen, zo zette hij zich vrijwillig in om strategisch advies te geven aan ngo’s (bijvoorbeeld Broederlijk Delen) en is hij tot op heden nog steeds actief als penningmeester van de PhD Society, een vereniging die zich inzet voor het welzijn en de ontwikkeling van doctoraatsonderzoekers. In zijn vrije tijd gaat Lode graag skiën, lopen, koersen met zijn eigen koersgroepje (de Steense Veugels), en een verre reis maken.