Provinciale Uitleendienst terug in Oostende

dinsdag, 7 november, 2017
Provinciale Uitleendienst terug in Oostende

Schepen Bart Plasschaert heeft samen met gedeputeerde Guido Decorte de uitleenpost in Oostende heropend. De uitleenpost in het pakhuis 75 in de vismijn werd noodgedwongen ontruimd omwille van de verdere uitbouw van de visveiling. Intussen is er een nieuwe locatie in de Marconistraat 3. Net zoals voorheen bestaat het aanbod van de uitleenpost Oostende uit audiovisueel materiaal en provinciaal promotiemateriaal. Top dat de Oostendse verenigingen terug dicht bij huis van deze dienstverlening kunnen genieten.

Hieronder ontdek je alle info:

Provinciale Uitleendienst

Wat

Het provinciebestuur van West-Vlaanderen leent tegen een bescheiden huurprijs materiaal uit aan de West-Vlaamse non-profit organisaties. Op deze manier wil de provincie West-Vlaanderen het verenigingsleven ondersteunen.

Doelgroep

De provinciale uitleendienst stelt materiaal ter beschikking voor ontlening aan onderwijs- en overheidsinstellingen, jeugd- en volwassen organisaties, feitelijke verenigingen en vzw’s die zijn gevestigd binnen de provincie West-Vlaanderen.

Commerciële organisaties, beroepsverenigingen en particulier gebruik komen niet in aanmerking*. Aanvragen voor activiteiten met een commercieel doel of persoonlijk winstoogmerk worden alsook afgewezen.

Welke materialen kun je ontlenen

- Audiovisueel materiaal
- Tentoonstellingsmateriaal
- Educatief materiaal
- Promotiemateriaal

Huurperiode

1 huurperiode = minder of gelijk aan 7 kalenderdagen, langere huurperiode kan.
De bedoeling is om zoveel mogelijk verschillende organisaties te ondersteunen,
lange huurperiodes worden daarom ontmoedigd.

Transport

De goederen worden op eigen kosten opgehaald en teruggebracht. Het inladen van het materiaal gebeurt steeds door de klant en voorziet daarvoor voldoende mankracht. Audiovisueel materiaal, glazen vitrinekasten/tafels worden niet vervoert in een aanhangwagen, podia en tentoonstellingspanelen wel. Het uitgeleende materiaal moet vervoert worden in een voertuig aangepast aan de weersomstandigheden. (open aanhangwagen - bache bij regen)

Hoe reserveren

Reserveren kan tot maximaal 6 maanden voor de afhaaldatum en gebeurt telefonisch of online. Hou je pasjesnummer en gebruikersnummer bij de hand.

Betaling

Het huurgeld wordt met bankcontact / visa vereffend bij het ophalen van het materiaal. Een contante betaling (cash) is niet mogelijk.

Verzekering

Het provinciebestuur heeft een verzekering alle risico's op audiovisueel materiaal van de provinciale uitleendienst. Voor andere risico's en voor andere materiaalgroepen staat de klant vrij om een aanvullende verzekering af te sluiten.

Nieuwe klant / wijziging gegevens

Na inschrijving en goedkeuring ontvangt de organisatie een klantennummer. Dit klantennummer hebt u, samen met een persoonlijk gebruikersnummer, nodig om telefonisch of online te reserveren bij de Provinciale Uitleendienst.

Hieronder het elektronisch formulier om een klantennummer aan te vragen,
dit formulier ook gebruiken voor wijzigingen van de administratieve gegevens
van de organisatie.

Formulier uitleenpasjes provinciale uitleendienst

Met wat kunnen we je helpen?

Type organisatie

Waar kun je materiaal ontlenen

PUD Brugge - Kerkhofstraat 1, 8200 Sint-Andries
PUD Kortrijk - Emiel Clauslaan 3, 8500 Kortrijk
PUD Ieper - Zonnebeekseweg 361, 8900 Ieper
PUD Oostende - Marconistraat 3, 8400 Oostende

Algemeen telefoonnummer 050 40 76 76
Algemeen emailadres uitleendienst@west-vlaanderen.be

Openingsdagen en -tijden

(aanmelden een half uur voor sluitingstijd)
Brugge Kortrijk Ieper Oostende
Maandag 9-12 / 13-16 gesloten gesloten gesloten
Dinsdag 9-12 / 13-16 9-12 / 13-16 9-12 / 13-16 9-12 / 13-16
Woensdag 9-12 / 13-16 gesloten gesloten gesloten
Donderdag 9-12 / 13-16 9-12 / 13-16 9-12 / 13-16 9-12 / 13-16
Vrijdag 9-12 / 13-16 gesloten gesloten gesloten

Uitleningen zijn altijd volgens de afspraak op het reservatieformulier!