Nieuwsbrief december 2013

Een goed gezind 2014 voor iedereen!

Samen met de CD&V-mandatarissen van Oostende, breng ik u graag de beste wensen over voor 2014.

Binnenkort krijgt u uw nieuwe CD&V-lidkaart in de bus.
Reeds heel wat mensen hebben hun lidmaatschap hernieuwd.
U nog niet? Doe dan snel het nodige ... dan wordt uw lidkaart spoedig geactiveerd!

Ingesloten vindt u bij uw lidkaart:
- De uitnodiging voor de nationale nieuwjaarsreceptie van zaterdag 25 januari in de Brabanthal te Haasrode (Leuven).
- De stemkaart voor de Europese ledenpoll.
- Een kortingsbon voor de familievoorstelling van de Tovenaar van Oz op 16 februari in de Capitole te Gent .

Voor de nationale nieuwjaarsreceptie te Haasrode wordt op zaterdag 25 januari een bus ingelegd met vertrek om 15u00 stipt op de parking van hotel Melinda. Een kleine vergoeding van 10 € wordt afgerekend op de bus.
Inschrijven met opgave van het aantal personen  is wel noodzakelijk voor 21 januari bij Johan Demuyt tel : 059/43.00.26 of e-mail : johan.demuyt@telenet.be

Uiteraard mag u de nieuwjaarsreceptie van CD&V-Oostende niet vergeten op zondag 26 januari te 11u00 in Huize Astrid, Gentstraat, 6 te 8400 Oostende met als gastspreker: Hilde Crevits, Vlaams minister van Mobiliteit en Verkeer.

Met de meeste groeten,

Borloo Cyriac
CD&V-voorzitter Oostende

Lees meer ›

De stad heeft een meerjarenplan opgemaakt!

Voor schepen voor Financiën  Hilde Veulemans was het een hectische periode: er diende namelijk een nieuw meerjarenplan en budget te worden voorgelegd aan de gemeenteraad. Het zijn moeilijke budgetomstandigheden voor de lokale besturen.

Lees meer ›

Meer middelen nodig voor kustgemeenten in bestrijding kinderarmoede

De kustgemeenten kampen met een stijgend aantal kansarme kinderen. Oostende is met 26,7 % koploper maar ook andere kustgemeenten slagen er niet in om het aantal kansarme kinderen terug te dringen. Vlaams volksvertegenwoordiger Johan Verstreken vroeg minister Lieten in het Vlaams parlement naar extra steun voor de kustgemeenten.

Lees meer ›

Winterse dagen zijn niet altijd mooi!

Bart Plasschaert, ons OCMW-raadslid, merkt nog dikwijls dat mensen met noden niet altijd de weg vinden om hulp te zoeken en/of te krijgen. De website van het Sociaal Huis is daartoe een eerste aanzet. Natuurlijk zijn onze mandatarissen ook altijd bereikbaar.

Lees meer ›

Genieten van een lekker eindejaarsetentje kan een mooie verrassing opleveren!

Ook dit jaar organiseert de stad Oostende een preventieactie met betrekking tot bewust omgaan met alcohol tijdens de eindejaarsperiode. Dit jaar vroeg de Stad medewerking aan de Oostendse restaurants om hun klanten te informeren en sensibiliseren. Dit gebeurt aan de hand van een wedstrijd die bestaat uit een krasspel, gevolgd door een loting, waar zowel de klant als het restaurant mee in de prijzen kunnen vallen. Schepen Krista Claeys geeft tekst en uitleg:

Bezoek onze website!

Onze website wordt voortdurend aangepast met nieuwe gegevens, feiten en beelden.
We merken een regelmatig en goed bezoekersaantal, waarvoor dank.

Hebt u ook een activiteit die u via de CD&V site wil verspreiden, dit kan!

Nieuw provinciaal secretariaat

Door reorganisatie verdwijnt het Oostendse CD&V- secretariaat. Toch blijft er een sterke regionale en provinciale werking, maar nu vanuit een centraal secretariaat in Brugge.
Na de kerstvakantie kunt u ons terugvinden aan de Gistelse Steenweg 251 in Sint-Andries (Brugge).

Nieuwsbriefverantwoordelijke: Johan Demuyt