07/08/2014

Johan Verstreken: groen licht voor de Vlaamse regering

Samen met een mooie delegatie Oostendenaars mocht ook Gemeenschapssenator Johan Verstreken zijn akkoord geven voor een deelname aan de nieuwe Vlaamse regering. Johan was de voorafgaande dagen druk in de weer om de teksten mee voor te bereiden.

'De partijtop van CD&V heeft van zijn ledencongres overtuigend groen licht gekregen om in de Vlaamse regering te stappen. De algemene vergadering bevestigde Hilde Crevits, Jo Vandeurzen en Joke Schauvliege later op de avond ook formeel als de nieuwe CD&V-ministers. Koen Van den Heuvel wordt opnieuw fractieleider.

Theater aan Zee strijkt neer in loods landbouwer Frank Coppin

Schepen van Landbouw Krista Claeys weet haar landbouwers te betrekken  bij Theater aan Zee.

Theater aan Zee gaat elk jaar op zoek naar nieuwe verrassende speellocaties. In korte tijd worden die omgevormd tot kleine toneelzaaltjes. Zo ook de aardappelloods van landbouwer Frank Coppin. ‘Jaren geleden zag ik een voorstelling van Josse De Pauw waarbij ook koeien op scène stonden. Dat is me altijd bijgebleven’, zegt Frank.
Tijdens het theaterfestival worden tot 9 augustus meer dan 600 voorstellingen van 150 producties gespeeld op 50 verschillende locaties. Theater aan Zee beschikt sinds vorig jaar over de prachtige zalen in cultuurcentrum De Grote Post. De NMBS-loods, het atheneum en het provinciedomein zijn al enkele jaren vaste alternatieve locaties.

Cultuur in de stad

Schepen Hilde Veulemans is dezer dagen een fiere Schepen van Cultuur. Onze stad wordt ondergedompeld in culturele activiteiten zoals Theater aan Zee, muzeumnocturnes, Evita,  tentoonstellingen zoals: Loopgraven in Afrika 14/18, CinemArno en Hunting and Collecting.

Ook in de bibliotheek van Oostende:
De fototentoonstelling ‘The Culture of Indonesia’ is geopend in aanwezigheid van de vice-ambassadeur van Indonesië en tal van ‘Indonesische Oostendenaars’. Onze Schepen van Cultuur Hilde Veulemans vertegenwoordigde de stad.

Meer over cultuur lees je op de cultuurbladzijden van de stad: http://www.oostende.be/cultuur