Zorgparkeren in Oostende

Op de volgende gemeenteraad van 23 april wordt een reglement voor ‘Zorgparkeren‘  ter goedkeuring voorgelegd.

Dit voorstel werd tijdens de verkiezingscampagne in 2012 samen met Dr. Eddy Van Doren door huidig schepen Krista Claeys gelanceerd en op vraag van CD&V ook opgenomen in het coalitieakkoord 2013 – 2018.

De bedoeling is dat de eigenaar of huurder van een inrit of garage in Oostende zijn inrit kosteloos ter beschikking stelt aan zorgverstrekkers voor de duur van de zorg ( maximum 2 uur ). Door het aanbrengen van een zorgparkeersticker die zichtbaar bevestigd wordt ter hoogte van de inrit of op de garage, maakt de bewoner duidelijk dat de plaats voor zijn inrit ter beschikking is van een zorgverstrekker. De zorgverstrekker beschikt in zijn wagen over een zorgparkeerkaart met zijn mobiel nummer zodat deze steeds bereikbaar is.

De SEL, het Samenwerkingsinitiatief Eerstelijnsgezondheidszorg coördineert dit nieuw initiatief. Op de SEL-website en de website van de Stad Oostende zullen alle beschikbare plaatsen te vinden zijn.

Schepen Krista Claeys en de CD&V -fractie zijn uiteraard blij dat een verkiezingsbelofte die werd opgenomen in het coalitieakkoord verwezenlijkt werd en hiermee de zorgverstrekkers meer plaatsen ter beschikking krijgen voor huisbezoeken.