Op zaterdag 28 april  organiseert CD&V-Oostende voor haar leden en sympathisanten om 10.00 uur, onder leiding van gids Dirk Verstraete een rondleiding op de begraafplaats Paster Pype aan de Nieuwpoortsesteenweg. Op dit kerkhof, gekend voor zijn zeer rijke funeraire symboliek, liggen heel wat belangrijke Oostendse figuren begraven.

Aansluitend brengen we om 11.00 uur een bezoek aan de Orthodoxe kerk HH Kyrillos en Methodios (een mooi voorbeeld van herbestemming van de  voormalige Sint-Godelievekerk) waar wij worden rondgeleid door Bernard Peckstadt, Rector van de Orthodoxe Parochie Oostende waarna ons door de Orthodoxe gemeenschap een drink wordt aangeboden. We zullen er o.a. worden ingewijd in de Orthodoxe liturgie, het verschil tussen de Orthodoxe godsdienst van de Katholieke godsdienst en de strekkingen binnen de Orthodoxe godsdienst.

We sluiten af met een lunch (soep en vis – 20 euro) in het clubhuis van de Wellington Golf.

Praktisch : we spreken af om 09.50 uur aan de ingang van het kerkhof zodat we stipt om 10.00 uur kunnen starten met de rondleiding. Het bezoek is gratis – de lunch is vrijblijvend en betalend.

Voor deelname dient u in te schrijven met vermelding aantal en of u mee gaat lunchen.

johan.demuyt@telenet.be of 0486/497204