Het Positief Uitgaansbeleid zet zich sinds 2002 in voor een veilig en aangenaam uitgaansleven in de stad. Dat eerste aspect, het veilig uitgaan, daar werd de voorbije jaren sterk op gefocust en is nog steeds één van de prioriteiten. Terwijl de cijfers op het vlak van veiligheid in het uitgaansleven positiever zijn, stijgt het imago van de uitgaansbuurt niet in dezelfde mate. Dat merken we op in gesprekken met de schoolgaande jeugd, caféuitbaters, de jeugdhuisconsulenten, studenten, enz.

Om deze reden zetten we sinds enkele jaren concreter in op het verbeteren van het imago van het Oostendse uitgaansleven. Voorbeelden daarvan zijn de jaarlijkse Summer Kick-Off in de Langestraat met Oostendse bands en dj’s en de ‘Tis gank!’ filmpjes die werden opgenomen met enkele Oostendse jongeren en Preuteleute. Dit jaar slaat de Stad de handen in elkaar met heel wat Oostendse feestvierders om het uitgaansleven in beeld te brengen.

Naast het actiever promoten van de Facebookpagina ‘Uitgaan in Oostende’ wordt ook de Instagrampagina ‘Tis gank!’ gelanceerd. Deze pagina wordt de visuele verzamelplaats van het Oostendse uitgaansleven. Het Positief Uitgaansbeleid kan momenteel beroep doen op een twintigtal jongeren, ambassadeurs, die de pagina wekelijks zullen overnemen. ‘Het leven zoals het is’ door de ogen van de Oostendse feestvierders. Deze ambassadeurs zullen hun avonturen voor, tijdens en na het uitgaan delen. Jongeren die interesse hebben om ambassadeur te worden kunnen contact opnemen door een bericht te sturen naar de Facebookpagina ‘Uitgaan in Oostende’!
Naast de Instagrampagina wordt ook de hashtag ‘#tisgank’ actief gepromoot. Met de hashtag willen we online én offline aanwezig zijn in het uitgaansleven.

De campagne gaat officieel van start op zaterdag 28 april 2018 met de allereerste Oostendse instawalk. Samen met heel wat feestvierders duiken we het nachtleven in en delen we onze avonturen op sociale media. Het parcours van deze kroegentocht gaat van start in De Crayon, maar waar het naartoe zal leiden is momenteel nog geheim…
Iedereen kan gratis deelnemen aan de instawalk, meer informatie over het evenement kan je vinden op de Facebookpagina ‘Uitgaan in Oostende’ (www.facebook.com/uitgaaninoostende).

De campagne werd ontwikkeld met ondersteuning van SocialeMediaBuro.be, zij staan samen met het Positief Uitgaansbeleid in voor de opvolging en begeleiding van de sociale mediakanalen.

Voor meer info over de campagne kunt u steeds contact opnemen met mevrouw Krista Claeys, schepen van de stad Oostende en bevoegd voor het Positief Uitgaansbeleid, Vindictivelaan 1, 8400 Oostende, T 0490/56.08.54, E krista.claeys@oostende.be.