De weg vooruit naar meer open ruimte en propere buurten.

• Afvalzakken moeten in ondergrondse containers. Bij elke (her)aanleg van straten of pleinen moeten deze ondergrondse containers voorzien worden. Daarnaast is de inzet van mobiele afhaalpunten 1 keer per week en per wijk nodig voor het ophalen van PMD, GVA, snoeihout en composteringsmateriaal. Onze oudere maar ook de werkende bevolking kan zo dicht bij huis het afval kwijt.
  • Tot de ondergrondse containers gerealiseerd zijn, gaat CD&V voor nachtophaling van huisvuil. Dit zal ook bijdragen tot de oplossing van het meeuwenprobleem.
  • Het gemeentelijk containerpark aan de Opex blijft behouden.
  • Burgers moeten aangemoedigd worden om meer gebruik te maken (schriftelijk of digitaal) van de signaalkaart. Sluikstorten of een defect van openbare verlichting kan bijvoorbeeld hiermee gerapporteerd worden. Maar ook eigen zorgen of grieven kunnen kenbaar gemaakt worden.
  • Zowel de grote winkelstraten als het strand liggen er dikwijls vuil bij. Intensiever reinigen is zeker aangewezen. In het bijzonder tijdens de zomer moeten we inzetten op nachtelijke reiniging van het strand en de winkelstraten.
  • Het Leopoldpark heeft een unieke ligging midden in de stad. Deze oase van rust kent de laatste tijd een te groot aantal evenementen die gans het park inpalmen. Deze organisaties geven soms een grote overlast aan geluid en afval.
  • Op de plaats van het oude zwembad kiest CD&V voor een polyvalente open ruimte, een sport- en ontmoetingsplaats, speelplein en oplucht fitness accommodatie. Verschillende evenementen van het Leopoldpark kunnen voortaan doorgaan op deze vrij gekomen ruimte en zo verlichten we de druk op het Leopoldpark.
  • Een goeie toegankelijkheid en staat van het voetpad voor jong en oud. Obstakels op het voetpad vormen vaak een hindernis. Te been of niet te been, veilige voetpaden voor iedereen! Bij aanleg (of her-aanleg) van straten moet er rekening gehouden worden met een goede toegankelijkheid.